Kazakh Ministry of Emergency Situations to introduce modern aircraft

968 просмотров
0
Ратель
Понедельник, 22 Янв 2024, 17:00

The most optimal for Kazakhstan is the implementation of the model used in Canada

At the “Kazaviaspas” site, a meeting was held under the chairmanship of the Vice Minister for Emergency Situations Baurzhan SYZDYKOV to consider the formation of the aviation fleet of the Ministry of Emergency Situations, Kazinform News Agency cites the press service of the aivation authority of the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Kazakhstan.

Читайте также
Italy’s Neos set to launch flights from Astana to Rome and Milan

The meeting was attended by representatives of the Ministries of Defense, Health, Industry and Construction, Transport, Finance, “Aviation Administration of Kazakhstan” JSC, “Academy of Civil Aviation” JSC, Republican State Enterprise with the right to engage in economic activities “National coordination center for emergency medicine” of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan, Republican State Enterprise with the right to engage in economic activities “Kazaeronavigation”,The Association of Civil Aviation of Kazakhstan, Kazakhstan Association of Small Aircraft, “Euro-Asia Air” JSC, Aviation Training Center “AVIATOR.kz”, members of the Board of Directors of “Kazaviaspas” JSC.

The priority task of the formation of the aviation fleet of the Ministry of Emergency Situations is the introduction of modern aircraft that meet the requirements of flight safety and quality. The presentation was formed with the participation of aviation experts and experienced manufacturers through deep and thorough work based on the selection of the best examples of world experience and existing programs, on the study and analysis of know-how implemented taking into account the geopolitical and economic situation on a global and regional scale.

The most optimal for Kazakhstan is the implementation of the model used in Canada, which has similar geographical and climatic conditions, where a significant number of special-purpose flights are performed by the aircraft fleet belonging to small and ultralight aviation. These vessels have a passenger capacity of up to 19 people and a maximum take-off weight of no more than 5.7 tons, have a low cost of acquisition, the cost of flight hours in comparison with helicopters. At the meeting, aircraft with standard passenger, sanitary, cargo and amphibious variants were considered. Aircraft have the advantages of a short takeoff and landing.

It should be noted that the Airline's Development Program for the period 2020-2029 provides for the purchase of 58 aircraft units (26 aircraft, 32 helicopters), including 2 jet aircraft, 4 aircraft for interregional flights and 20 aircraft for regional flights.

Photo: press service of the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Kazakhstan.

Оставьте комментарий

Депутат мажилиса
Я за стабильность. Именно за настоящую, а не декоративную. Но стабильность – это не когда одних и тех же лиц пересаживают из кресла в кресло. Это не стабильность, это круговорот должностей в природе. Если после такого резонансного скандала люди без публичной оценки, без внятных выводов снова оказываются в системе, это говорит не об устойчивости, а о том, что ответственность у нас всё ещё носит временный характер. Сегодня ушли, завтра вернулись. Стабильность так не строится, - опубликовано на Informburo.kz
Терроризм в странах СНГ: как менялась угроза после распада СССР
От войн и «больших» захватов заложников к точечным атакам и транснациональным сетям
Стратегия как способ видеть мир
Как в Lions Club Almaty соединяются мышление, служение и ответственность за будущее
Для Казахстана, Кыргызстана и Таджикистана ОДКБ – механизм, призванный предотвращать внутреннюю дестабилизацию
Для Минска ОДКБ выступает институтом, укрепляющим военно-политическое сближение с Москвой
Командный шаг Президента: что меняет назначение Айбека Смадиярова
Впервые во главе внутренней политики оказался кадровый дипломат и медийщик
«КазМунайГаз»: Jet A-1 используется в странах с суровым климатом
В начале декабря «КазМунайГаз» заявил, что аэропорты Казахстана не готовы к переходу на «зелёное» авиатопливо
Предложить США ничего не могут, а для России и Китая ставки слишком высоки
Экспертная оценка встречи Дональда Трампа с Си Цзиньпином в Южной Корее
Как Кайрат Нуртас провел 10 лет между двумя концертами на стадионе
От вступления в партию «Нур Отан» до свадьбы на Мальдивах и пятнадцати суток ареста
Станет ли озеро Балхаш зоной туризма?
В Карагандинской области создают туристическую индустриальную зону
Кто изгнал стаи ворон из Алматы?
Живописный Казахстан: взгляд Андрея Михайлова
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
От запрета фонограмм до аттестации школ
Почему гуманитарная реформа рискует остаться на бумаге
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
«КазМунайГаз»: Jet A-1 используется в странах с суровым климатом
В начале декабря «КазМунайГаз» заявил, что аэропорты Казахстана не готовы к переходу на «зелёное» авиатопливо
Роберт Зиганшин: «У каждого маньяка – своя мелодия»
Автор музыки к нашумевшему сериалу «5:32» о кино, деньгах и вдохновении
Три больших трека в сотрудничестве Казахстана и США
Для казахстанской стороны критически важно, чтобы санкции не были барьером