5 Kazakhstan oil companies received payment from Transneft PJSC for substandard oil

1573 просмотров
0
Ратель
Четверг, 13 Фев 2020, 12:40

Previously, payments were made to 32 companies

In the framework of the agreements signed between Transneft PJSC and KazTransOil JSC, speaking on behalf of 38 Kazakhstan oil companies on the issue of cost recovery for shipping about 699 thousand tons of substandard oil in the port of Ust-Luga, 5 Kazakhstan oil companies paid by Transneft. Previously, payments were made to 32 companies, the Kazakh company informs on its website.

Читайте также
"Китайскую нефть" не пускают в Китай

Recall that in April-May 2019, an emergency occurred in the system of Transneft’s main oil pipelines related to the presence of high concentrations of organochlorine compounds in the transported oil, which led to the shipment of substandard oil from Kazakhstan consignors to tankers in the port of Ust-Luga.

KazTransOil JSC is the national operator of the Republic of Kazakhstan through the main oil pipeline. Included in the group of NC KazMunayGas JSC. It owns a diversified network of oil pipelines with a length of 5.4 thousand km. Production facilities: KazTransOil JSC is located in Shymkent, Karaganda, Pavlodar, Turkestan, North Kazakhstan, Atyrau, Mangistau, West Kazakhstan, Kyzylorda, Almaty and Aktobe regions of Kazakhstan. It transports oil to Kazakhstan oil refineries and for export in 5 directions: the Atyrau-Samara and Kazakhstan-China oil pipelines, the port of Aktau (loading oil into tankers), the railway (filling into tanks), transshipment to the CPC system.

KAZINFORM.

Министр внутренних дел РК
Назрела необходимость ограничения времени реализации спиртного в развлекательных заведениях. В указанных объектах в опьянении совершено более 1 400 преступлений, в том числе три убийства.
Исторические претензии и внешнее воздействие – главные препятствия в интеграции стран Центральной Азии
Максим Крамаренко: Говорить о реальном политико-экономическом единстве региона пока рано
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Микробизнес под микроскопом – государство изучает, но не помогает
Казахстанские ИПшники выживают вопреки системе, придуманной вроде как для них
Как Алматы лишил Алма-Ату еще одного памятника
Репортажи из прошлого
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Стабильность ЕНПФ ценой потерь вкладчиков
Пенсионные накопления растут, но почти половина денег по-прежнему работает в минус
Куантай Абдимади: Мужчина имеет право быть слабым
Актер о страхах, ролях и жизни между аулом и большим экраном
Трансформация ШОС – альтернатива «старым правилам»?
Константин Сыроежкин: Необходимо научиться ощущать себя суверенным государством
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента