EBRD invests KZT 50 billion in Kazakhstan Railways bond

1549 просмотров
0
Ратель
Вторник, 26 Июл 2022, 15:30

The investment will help Kazakhstan’s state-owned railway operator to restructure its balance sheet and implement a range of crisis response measures

The European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) is boosting the financial and operational resilience of Kazakhstan Temir Zholy (KTZ or Kazakhstan Railways) by investing up to KZT 50 billion in a local currency bond issue to be listed on the Kazakhstan Stock Exchange (KASE).

Читайте также
Baiterek Holding can be a reliable partner for Saudi business in Kazakhstan - Kanat Sharlapaev

The investment will help Kazakhstan’s state-owned railway operator to restructure its balance sheet and implement a range of crisis response measures, including the reorganisation of its transit freight operations, to cope with the after-effects of the pandemic and ongoing geopolitical turmoil.

This is the EBRD’s first ever investment in a local currency bond in Kazakhstan and the first issue of a bond with TONIA-linked coupon by a local company. The tenge overnight index average rate (TONIA) has been developed jointly by the National Bank of Kazakhstan, the EBRD and the country’s leading financial institutions and is used as a benchmark rate for lending instruments.

KTZ, which owns and operates a 16,000-kilometre railway network and manages more than 1,720 locomotives and 46,200 freight cars, will use the new capital to modernise key infrastructure along the Middle Corridor for rail container transit. 

Until recently, up to 95 per cent of freight traffic between China and the European Union (EU) travelled through the Northern Corridor. As international carriers are increasingly looking for alternatives to Nothern Corridor, demand for transport through the Middle Corridor, which links Kazakhstan to Azerbaijan, Georgia and Turkey through the Caspian Sea, has increased significantly. Its development is of primary importance to the sustainability of regional trade.

EBRD Head of Kazakhstan Huseyin Ozhan said: “By investing in the local bond issue of Kazakhstan Railways, the EBRD is improving the sustainability of a major domestic company. It is also contributing to better regional and international connectivity and trade security, as the Middle Corridor offers one of the few realistic alternatives for China-Europe rail freight transportation.”

It is expected that local investors will frequently use TONIA-linked bonds as an effective hedging tool against inflation. They will also contribute to the development of the local capital market.

In 2022 the EBRD marks 30 years since Kazakhstan joined the Bank. With more than US$ 9.6 billion invested in the country to date, this is the largest and longest-running uninterrupted banking operation of the EBRD in Central Asia.

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Депутат мажилиса
Я за стабильность. Именно за настоящую, а не декоративную. Но стабильность – это не когда одних и тех же лиц пересаживают из кресла в кресло. Это не стабильность, это круговорот должностей в природе. Если после такого резонансного скандала люди без публичной оценки, без внятных выводов снова оказываются в системе, это говорит не об устойчивости, а о том, что ответственность у нас всё ещё носит временный характер. Сегодня ушли, завтра вернулись. Стабильность так не строится, - опубликовано на Informburo.kz
Политолог Марат Шибутов: «Боюсь, со СМИ уже у нас покончено»
Или что скрывается под прессом уголовных преследований на журналистов
Для Казахстана, Кыргызстана и Таджикистана ОДКБ – механизм, призванный предотвращать внутреннюю дестабилизацию
Для Минска ОДКБ выступает институтом, укрепляющим военно-политическое сближение с Москвой
Как построить демократию без хаоса
Гражданское общество, партийное строительство, национальный Курултай
Повышение Балаевой: гуманитарный блок получает расширенные функции
Назначение министра культуры и информации вице-премьером вписывается в обновлённую архитектуру внутренней политики
КазМунайГаз – аэропорты Казахстана не готовы к переходу на «зелёное» авиатопливо
До чего довели дискуссии вокруг возможного перехода с традиционного авиационного топлива на SAF
Предложить США ничего не могут, а для России и Китая ставки слишком высоки
Экспертная оценка встречи Дональда Трампа с Си Цзиньпином в Южной Корее
Как Кайрат Нуртас провел 10 лет между двумя концертами на стадионе
От вступления в партию «Нур Отан» до свадьбы на Мальдивах и пятнадцати суток ареста
Станет ли озеро Балхаш зоной туризма?
В Карагандинской области создают туристическую индустриальную зону
Кто изгнал стаи ворон из Алматы?
Живописный Казахстан: взгляд Андрея Михайлова
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
От запрета фонограмм до аттестации школ
Почему гуманитарная реформа рискует остаться на бумаге
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
КазМунайГаз – аэропорты Казахстана не готовы к переходу на «зелёное» авиатопливо
До чего довели дискуссии вокруг возможного перехода с традиционного авиационного топлива на SAF
Роберт Зиганшин: «У каждого маньяка – своя мелодия»
Автор музыки к нашумевшему сериалу «5:32» о кино, деньгах и вдохновении
Три больших трека в сотрудничестве Казахстана и США
Для казахстанской стороны критически важно, чтобы санкции не были барьером