More than 2,000 people die on roads in Kazakhstan every year

1252 просмотров
0
Ратель
Вторник, 30 Июл 2024, 17:00

Sadenov pointed out that 37% of the total road crashes occur due to speeding

Up to 2,000 people die and over 19,000 sustain injuries each year as a result of road traffic crashes in Kazakhstan, Kazakh Interior Minister Yerzhan SADENOV said at a government session Tuesday, Kazinform News Agency correspondent reports.

85% of the total crashes occur in populated areas. Deaths from crashes with pedestrians account for a one-fourth of road deaths. Mangistau, Almaty and Kyzylorda regions have the highest rates of road traffic fatalities. The main cause is the lack of regulated pedestrian crossings, lightning and sidewalks, said Sadenov.

Читайте также
Nearly 5,000 people voluntarily relocate to labor-deficient Kazakh regions

The Kazakh interior minister went on to add that the changes in registration practices, growing number of vehicles, poor condition of infrastructure and drivers’ discipline are attributable to the increase in road traffic crashes.

Sadenov added that the country needs to install around 600 pedestrian lights, over 100,000 pedestrian fences, lighting on 15,000km of roads and 60,000km of sidewalks.

The minister said that there is an urgent need for construction of over six thousand km of roads with four or more lanes (category 1), including roads between regional administration centers: Atyrau, Aktobe and Uralsk; Oskemen and Semey; Karaganda, Zhezkazgan and Kyzylorda; Karaganda, Pavlodar and others.

Sadenov also pointed out that 37% of the total road crashes occur due to speeding.

Photo: Kazinform.

YOU CAN SHARE YOUR OPINION AND DISCUSS THE ARTICLE ON OUR TELEGRAM CHANNEL!

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Министр внутренних дел РК
Назрела необходимость ограничения времени реализации спиртного в развлекательных заведениях. В указанных объектах в опьянении совершено более 1 400 преступлений, в том числе три убийства.
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Почему госпрограммы в Казахстане не доживают до конца
К 2025 году национальные проекты снова уходят в «концепции»
Как Алматы лишил Алма-Ату еще одного памятника
Репортажи из прошлого
Судмедэксперты по делу Bek Air: при «тысячекратных перегрузках» человек может выжить
В Алматы продолжаются слушания по делу о катастрофе самолета Fokker-100
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Мечты казахстанцев о квадратных метрах «уходят» в область фантастики
Разбираемся к чему приведет повышение базовой ставки до 18%
Куантай Абдимади: Мужчина имеет право быть слабым
Актер о страхах, ролях и жизни между аулом и большим экраном
Трансформация ШОС – альтернатива «старым правилам»?
Константин Сыроежкин: Необходимо научиться ощущать себя суверенным государством
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента