China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway earthworks to start in Apr 2025

2446 просмотров
0
Ратель
Пятница, 07 Фев 2025, 17:00

A ceremonial groundbreaking for the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway took place on December 27, 2024

Earthworks for the construction of the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway are set to begin in April, announced Bakyt TOROBAEV, Deputy Chairman of the Cabinet of Ministers and Minister for Water Resources, Agriculture, and Processing Industry of Kyrgyzstan, during a local radio broadcast, Trend reports.

"We held a meeting yesterday and reviewed the list of equipment that will arrive. More than 3,500 units of machinery are expected. This will create additional jobs, and we are currently preparing specialists," Torobaev said.

He also noted that construction has already started on the Balykchy-Kochkor section, with 38 kilometers completed to date. The work in the Kochkor district is expected to be fully completed by 2026.

A ceremonial groundbreaking for the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway took place on December 27, 2024. Earlier, on December 20, an investment agreement was signed between Kyrgyzstan and the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan Railway Company. A joint project company, China-Kyrgyzstan-Uzbekistan Railway Company LLC, was registered on July 26, 2024.

The railway will span 486 kilometers, with 311.75 kilometers passing through Kyrgyzstan. The project includes the construction of 18 stations, 81 bridges, and 41 tunnels. The operational throughput of the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway system has been augmented to an annual capacity of 10–12 million metric tons of freight.

By the Kazinform News Agency.

Photo credit: freepik.com

YOU CAN SHARE YOUR OPINION AND DISCUSS THE ARTICLE ON OUR TELEGRAM CHANNEL!

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Министр внутренних дел РК
Назрела необходимость ограничения времени реализации спиртного в развлекательных заведениях. В указанных объектах в опьянении совершено более 1 400 преступлений, в том числе три убийства.
Как в Казахстане искусственный интеллект «выбивает» налоги для бюджета
Без прозрачности госзакупок и госаудита цифровой пузырь может лопнуть
Индрик-зверь: Что известно о монстре, затмившем динозавров на территории Казахстана
Занимательная история от Андрея Михайлова
Судмедэксперты по делу Bek Air: при «тысячекратных перегрузках» человек может выжить
В Алматы продолжаются слушания по делу о катастрофе самолета Fokker-100
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
У кого пульт с кнопкой: цифровой тенге – благо или тотальный контроль?
Сможет ли государство обеспечить неприкосновенность критических данных
Куантай Абдимади: Мужчина имеет право быть слабым
Актер о страхах, ролях и жизни между аулом и большим экраном
Трансформация ШОС – альтернатива «старым правилам»?
Константин Сыроежкин: Необходимо научиться ощущать себя суверенным государством
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента