China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway earthworks to start in Apr 2025

2540 просмотров
0
Ратель
Пятница, 07 Фев 2025, 17:00

A ceremonial groundbreaking for the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway took place on December 27, 2024

Earthworks for the construction of the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway are set to begin in April, announced Bakyt TOROBAEV, Deputy Chairman of the Cabinet of Ministers and Minister for Water Resources, Agriculture, and Processing Industry of Kyrgyzstan, during a local radio broadcast, Trend reports.

"We held a meeting yesterday and reviewed the list of equipment that will arrive. More than 3,500 units of machinery are expected. This will create additional jobs, and we are currently preparing specialists," Torobaev said.

He also noted that construction has already started on the Balykchy-Kochkor section, with 38 kilometers completed to date. The work in the Kochkor district is expected to be fully completed by 2026.

A ceremonial groundbreaking for the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway took place on December 27, 2024. Earlier, on December 20, an investment agreement was signed between Kyrgyzstan and the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan Railway Company. A joint project company, China-Kyrgyzstan-Uzbekistan Railway Company LLC, was registered on July 26, 2024.

The railway will span 486 kilometers, with 311.75 kilometers passing through Kyrgyzstan. The project includes the construction of 18 stations, 81 bridges, and 41 tunnels. The operational throughput of the China-Kyrgyzstan-Uzbekistan railway system has been augmented to an annual capacity of 10–12 million metric tons of freight.

By the Kazinform News Agency.

Photo credit: freepik.com

YOU CAN SHARE YOUR OPINION AND DISCUSS THE ARTICLE ON OUR TELEGRAM CHANNEL!

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Председатель Национального банка РК
Инфляция во многом у нас складывается из-за того, что слишком много денег в экономике. Соответственно, когда спроса много, а предложений товаров мало, естественно, что растет инфляция либо количество зарубежных товаров.
Константин Сыроежкин: Китай не намерен жертвовать своими национальными интересами
Руководство КНР прекрасно осознает, что некоторые силы «загоняют страну в угол»
Как Кайрат Нуртас провел 10 лет между двумя концертами на стадионе
От вступления в партию «Нур Отан» до свадьбы на Мальдивах и пятнадцати суток ареста
Петр Своик: «Мы не опаздываем, но пора действовать»
Эксперт о реформе Токаева, ошибках прошлого и о строительстве новой политической системы
Катастрофа Fokker-100 авиакомпании Bek Air: кто виноват, если пилоты – герои?
В алматинском суде прошли прения, сегодня состоится оглашение приговора
Кто изгнал стаи ворон из Алматы?
Живописный Казахстан: взгляд Андрея Михайлова
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Теперь Минфин знает, кто чем торгует и сколько зарабатывает
Казахстан завершает цифровизацию госфинансов
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Казахстан на переезде: мегаполисы растут, регионы пустеют
Миграция стала зеркалом экономических и социальных перемен
Роберт Зиганшин: «У каждого маньяка – своя мелодия»
Автор музыки к нашумевшему сериалу «5:32» о кино, деньгах и вдохновении
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента