Kazakhstan's Kuryk port provides details on major expansion projects

1640 просмотров
0
Ратель
Понедельник, 20 Ноя 2023, 16:00

A grain terminal is currently being built at the port

Expansion projects are planned in Kazakhstan's port of Kuryk, Trend reports.

"A grain terminal is currently being built at the port. The grain terminal capacity will be 1 million tons," said the source, adding that the terminal will have the ability to simultaneously store 25,000 tons of grain crops, the source at the port told Trend.

Читайте также
Pfizer to produce pneumococcal vaccine in Kazakhstan

In addition, there are also plans to build a third berth in the port.

As the source explained, the construction of the berth will allow the port to receive and process heavy and oversized cargo. And this, in turn, will make it possible to diversify the range of cargo, as well as increase the volume of transshipment of large/heavy cargo to 500,000 tons per year.

To date, in connection with this project, negotiations are underway with potential investors.

The transit of goods through the port amounted to 153,000 tons from January through October 2023. This figure exceeded the transit for the entire 2022 (133,000 tons).

Based on the results of work for 10 months of 2023, the port of Kuryk processed 599 ferries. The volume of transshipment during the mentioned period amounted to 1.807 million tons. Of these, 1.24 million tons are railway-related (16,450 railcars) and 566,000 tons (23,652 units) have to do with road transport (trucks and passenger vehicles).

Kazakhstan aims to become a full-fledged transport and logistics hub in Central Asia and the Caspian region. Transport, logistics and trade hubs are being created around the country on the borders with China, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Russia and the Caspian Sea.

In particular, a project for the construction of a Sarzha Multifunctional Marine Terminal is currently being implemented in the port of Kuryk. The terminal's capacity will be 10 million tons per year, and full completion is planned for 2030.

Photo: Trend News Agency.

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Председатель Национального банка РК
Инфляция во многом у нас складывается из-за того, что слишком много денег в экономике. Соответственно, когда спроса много, а предложений товаров мало, естественно, что растет инфляция либо количество зарубежных товаров.
Константин Сыроежкин: Китай не намерен жертвовать своими национальными интересами
Руководство КНР прекрасно осознает, что некоторые силы «загоняют страну в угол»
Как Кайрат Нуртас провел 10 лет между двумя концертами на стадионе
От вступления в партию «Нур Отан» до свадьбы на Мальдивах и пятнадцати суток ареста
Бигельды Габдуллин: «Мы все в одной лодке»
Президент ПЕН-клуба о деградации общества и страхе власти перед правдой
Катастрофа Fokker-100 авиакомпании Bek Air: кто виноват, если пилоты – герои?
В алматинском суде прошли прения, сегодня состоится оглашение приговора
Кто изгнал стаи ворон из Алматы?
Живописный Казахстан: взгляд Андрея Михайлова
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Казахский язык спасут не деньги, а новая педагогическая философия
Почему миллиардные траты не повышают качество преподавания госязыка
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Казахстан на переезде: мегаполисы растут, регионы пустеют
Миграция стала зеркалом экономических и социальных перемен
Роберт Зиганшин: «У каждого маньяка – своя мелодия»
Автор музыки к нашумевшему сериалу «5:32» о кино, деньгах и вдохновении
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента