Osaka firm starts selling "fastest accelerating EV in the world"

2532 просмотров
0
Ратель
Среда, 23 Дек 2020, 16:30

The Osaka-based Aspark Co., which provides technicians for other firms, is selling 50 units of its Owl supercar with a price tag of about 350 million yen ($3.4 million). It has received four orders from overseas and several inquiries from Japan, the company said, Kyodo reports.

Читайте также
Abai’s bust unveiled at United Nations Office at Geneva

"This car is not sold for a mass market, but I hope even 1 percent of people like it," said Tsubasa Terakado, 29, who is in charge of development at the company.

The supercar project began in 2012, with Aspark President Masanori Yoshida, 48, aiming to develop «the only such product in the world by uniting the powers of technicians.»

Aspark chose to make the electric hypercar among various options, including medical robots and mowing machines, as it can be built with a smaller number of parts and a lower budget, the company said.

The firm set a goal to manufacture a vehicle «with the fastest acceleration in the world» so as to broaden the capacities of EVs, which have been typically known as environmentally friendly and fuel efficient, before starting test production in 2015.

The highest hurdle to development was tires to enable fast acceleration, leading the company's technicians to hold many meetings with tire makers.

"The horsepower of the car was strong enough, but it took some time to accelerate as tires did not smoothly grip the surface of the road," said Terakado.

Since 2018, Aspark has based its development at its manufacturing site in Turin, Italy, with more than 100 technicians from about 30 companies in Japan and overseas involved in the project.

"We will keep trying to develop products that we can showcase to the world," said Terakado. The company said it is considering developing flying cars for its next project.

Kazinform.

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Министр внутренних дел РК
Назрела необходимость ограничения времени реализации спиртного в развлекательных заведениях. В указанных объектах в опьянении совершено более 1 400 преступлений, в том числе три убийства.
Исторические претензии и внешнее воздействие – главные препятствия в интеграции стран Центральной Азии
Максим Крамаренко: Говорить о реальном политико-экономическом единстве региона пока рано
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Микробизнес под микроскопом – государство изучает, но не помогает
Казахстанские ИПшники выживают вопреки системе, придуманной вроде как для них
Как Алматы лишил Алма-Ату еще одного памятника
Репортажи из прошлого
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Почему выпускники вузов выбирают работу курьера доставки
По госпрограммам казахстанская молодежь получает 90 тысяч тенге
Куантай Абдимади: Мужчина имеет право быть слабым
Актер о страхах, ролях и жизни между аулом и большим экраном
Трансформация ШОС – альтернатива «старым правилам»?
Константин Сыроежкин: Необходимо научиться ощущать себя суверенным государством
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента